dinsdag 31 mei 2011

Verjaardag en afscheid.




Hallo allemaal,

De afgelopen week hebben de juffen van Lars hun verjaardag gevierd. Natuurlijk hebben we een leuk cadeautje gekocht maar ik heb er ook een leuke herinnering aan het afgelopen schooljaar bij gemaakt.
Ik een hobbykrantje zal ik een mini boekje staan dat gemaakt was van wc rolletjes. Dit vond ik meteen een ontzettend leuk idee. Ik ben nog diezelfde avond aan de slag gegaan met zo'n album.
Dit album ligt nu te wachten op mooie foto's, die ik nog moet maken.
En hierna heb ik dus deze twee albums voor de juffen gemaakt. Jullie zullen we even opkijken van mijn papierkeuze. Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik vind het papier zelf ook niet mooi maar het paste wel heel goed bij al deze kleurige foto's. Ik heb het ooit eens besteld, maar o wat viel dat tegen toen ik het in het echt zag. Terwijl ik echt altijd fan ben van het papier van BO Bunny maar dit was echt een tegenvaller.
Nu weer even over dit mini-album.
De 5 wc-rolletjes hebben enkele dagen onder een stapel boeken gelegen.
Daarna heb ik ze beplakt met papier en er gaatjes in gemaakt. Door de eyelets heb ik een lintje geregen zodat er een album ontstaat.
De wc rolletjes vormen op deze manier een soort envelopje. In ieder envelopje heb ik een kaartje gestopt met een lief gedichtje voor de juf. Deze gedichtjes heeft mijn Raymond gemaakt.

In het mini album heb ik foto's geplakt, die ik het afgelopen schooljaar gemaakt heb op school. Op de meeste foto's staat de juf zelf ook. Ik vond het op deze manier wel een leuke herinnering aan het afgelopen schooljaar.
En dat vonden de juffen ook. Ze waren erg blij met het album maar waren ook erg onder de indruk van alle lieve gedichtjes die Raymond namens Lars gemaakt had.



De achterkant van het boekje
Ik heb niet van alle pagina's een foto gemaakt omdat veel pagina's hetzelfde zijn. Tja, ik had maar twee dagen de tijd om dit te maken en dat ben je iets minder origineel.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Tot de volgende keer.
Groetjes Mirande

8 opmerkingen:

  1. Echt helemaal geweldig Mirande! Wat een leuk idee om zo van wc rolletjes te maken! En wat een werk om zoiets voor de juffen te maken maar wel heeeeeel erg orgineel en leuk. Dit gaan ze helemaal geweldig vinden. Fijne dag. Groetjes, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mirande,

    wat een leuk en origineel idee. En wat een verrassende kant van Raymond....Inderdaad pas het papier niet helemaal bij jou, maar in combinatie met de foto's is het wel een heel vrolijk geheel geworden. Enig idee of wij van die creatieve moeders op school hebben???? ;-))
    Als de drukte op school voorbij is kom ik graag een keer bij je. Zal wel zomervakantie worden....

    Groetjes en fijn weekend!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee Mirande! Daar kan je zeker mee uitpakken op school! De juf zal aangenaam verrast worden door zo'n creatieve mama!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is toch kei leuk om te krijgen als juf!
    Ik was met valentijn samen met een vriendin bezig met een wc rolletjes album, we hebben steeds de tijd niet om het samen af te maken dus dat word volgend jaar valentijn (haha). Ik heb mijn rolletjes plat gemaakt door ze door de stansmachine heen te rollen enkele keertjes misschien een tip voor een volgend album want het is verslavend!
    Wat een leuke albumpjes en dat papier toch wel erg leuk bij de foto's hoor!
    Geniet van een gezellig zonnig lang weekend!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Mirande,
    Als eerste wil ik je bedanken voor je complimenten op mijn blog. Altijd leuk om zulke spontane reacties te ontvangen. Maar ik moet zeggen ik ga jouw ook volgen hoor. Ik vind dat je heel veel verschillende modellen en creaties maakt, daar hou ik wel van. Dus ik kom vaker bij je kijken.
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Mirande. Ik heb al maanden de wc rolletjes liggen en ze wachten om gescrapt te worden. Nu ga ik het echt doen. Bedankt voor de stimulans. Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Miran, je boekjes zijn echt superleuk geworden. En je hebt gelijk, het papier is dan wel iets minder mooi, maar het past perfect bij de foto's. Jammer dat je vanavond niet kon. Kom je morgenavond?? Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Mirande,
    wat is dit leuk zeg !
    Echt een origineel geschenk !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande