zaterdag 7 juli 2012

Hoera ons prinsesje is 4 jaar!


Hallo allemaal,

Onze dochter Merle is bijna jarig. Omdat ze altijd middenin de vakantie jarig is hebben we besloten om dit jaar haar verjaardag maar wat eerder te vieren voor familie en vrienden. Merle wil heel graag een prinsessenfeestje. Welk meisje van vier wil dat nou niet? Maar goed we hebben ons best gedaan. En natuurlijk heeft mama een verjaardagskaart in stijl gemaakt. Een echte prinsessenkaart.
Het is een kasteel geworden. Ik heb dit kasteel gemaakt m.b.v. een houten kasteelboekje. Ik heb er mijn eigen draai aan gegeven en dit is het resultaat. Het was een enorme uitdaging en een hele klus maar ik ben zelf heel tevreden met het resultaat.

De basis heb ik gemaakt van wit cardstock. Dit heb ik beplakt met dp van Magnolia. Het dak heb ik gemaakt met wat ouder dp van Magnolia maar heb alle dakpannen wel met de hand geknipt en daar ben ik wel even mee bezig geweest. De magnolia afdrukjes heb ik wat verkleind omdat ze anders niet in verhouding stonden met het kasteel. De afdrukjes heb ik ingekleurd met mijn Derwent potloden. Met heel veel creatables heb ik het kaartje verder versierd.
Verder heb ik ook voor Merle een verjaardagsslinger gemaakt. Ik heb al vaker zo'n slinger gemaakt. Dit keer is de slinger roze en versierd met prinsessen. Helaas wil blogger weer geen foto's up loaden, dus ik kan niet de hele slinger laten zien. Maar deze twee foto's lukten nog net. Dit keer heb ik tussen de woorden Hoera Merle 4 jaar, bloemetjes gemaakt als extra versiering. Ik vind het wel extra feestelijk voor een meisje.


Samen met mijn schoonzus heb ik vandaag een prinsessentaart gemaakt. Deze kan ik jullie nog niet laten zien omdat we die morgenochtend nog op elkaar moeten zetten omdat hij anders niet in de koelkast past. Maar die post houden jullie nog van mij tegoed. Ik heb een drukke voorbereidingsdag achter de rug en zit nu lekker op de bank even bij te komen.. Het enige wat we nu nog kunnen doen is hopen dat het weer morgen net zo lekker is als vandaag.




Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn prinsessencreaties vinden.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie.
Wanneer je al vakantie hebt en geniet er lekker van.
Mocht je nog geen vakantie hebben houd dat nog even vol ook jullie vakantie komt steeds dichter bij.
Groetjes Mirande

24 opmerkingen:

  1. Wow Mirande,wat zal Merle blij zijn als ze dit allemaal ziet,ze gaat zich meteen een echt prinsesje voelen.Geweldig wat je allemaal gemaakt hebt en alles ziet er perfect tot in detail uit!Ik wens jullie een feestje "prinseswaardig"en heel mooi weer,geniet er van,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super geweldig kaartje, toevallig heb ik dit zelfde kaartje afgelopen week ook gemaakt, ik moet hem nog op mijn blog plaatsen (heb vandaag de foto's gemaakt),
    Ik had het patroon van internet.
    Maar jouw kaartje is een echt meiden kaart....super mooi geworden.
    Die van mij is voor een jongetje.
    Je slinger is ook geweldig, wat zal ze zich een prinses voelen met al die prachtige creaties van jouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat super gaaaaf hij is echt schitterend. Die meid zal dit helemaal geweldig vinden.
    Het zal een heel sfeervol feestje worden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooohhh zeg, wat geweldig mooi gemaakt!!! Daar zijn wel héél wat uurtjes in gaan zitten denk.... maar het resultaat mag er dan ook zeker zijn, schitterend!!!!
    Alvast van harte gefeliciteerd hoor en veel plezier morgen!!!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er allemaal schitterend uit daar zal Merle`s prinsessenfeest erg geslaagd mee worden.
    Alvast gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar de prinsessen taart.
    En een supergezellige en leuke prinsessen verjaardag
    gr Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauwie Miran, wat is deze gaaf geworden zeg!!!
    Echt superleuk voor Merle! En dan nog zo'n mooie slinger erbij....wat zal ze blij zijn morgen.
    Alvast een hele fijne dag. Ik spreek je snel
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt een super mooie kasteelkaart. Eigenlijk een klein kunstwerkje. Een prettige verjaardag voor Merle! Maak er een mooi prisesjesfeestje van.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Mirande,

    wat een geweldige kaart is dit!! Helemaal in stijl voor een prinses! Dat zal ze vast en zeker helemaal leuk vinden! Haar naam als verrassing erin als ze de poort opendoet! Super!
    En de slinger is ook mooi, ook al kun je er maar een paar van laten zien.
    Ben ook nieuwsgierig naar de taart! Zal vast een heel mooie zijn, je schoonzus kennende. Straks krijg je na de cupcakes ook de smaak te pakekn van kunstige taarten bakken!
    Heel fijne dag gewenst, ook als het weer niet zo mooi is als je hoopte. Gelukkig zal Merle zich dat later niet herinneren als het regent. Zij herinnert zich al de mooie dingen die mamma voor haar maakte!
    Groetjes en geniet ervan!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alvast van harte gefeliciteerd met jullie prinsesje. Wat heb je veel moois voor haar gemaakt, echt geweldig! Het kan niet anders dan dat ze daar heel trots op is. Wat een werk heb je ermee gehad zeg. Maar het is de tijd en moeite zeker waard als ik de resultaten zo bekijk. Zo'n slinger wil ik ook graag maken als Femke in december 1 wordt. Groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal te gek en erg leuk gedaan dat kasteel. En van harte met de kleine.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Mirande, wat een superleuke kasteelkaart. Ga ik onthouden. Het is echt geweldig gemaakt. Je gaat als een speer trouwens. wat heb je veel gemaakt de laatste tijd. En allemaal even schattig en lief. Gaaf joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Mirande

    Wat een schitterende kaart voor jullie jarige prinsesje, ook de vlaggenslinger is gaaf.
    Alvast een hele fijne verjaardag voor haar.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alvast gefeliciteerd, en wat een prachtige kaart heb je gemaakt echt geweldig en die slinger is ook prachtig

    groetjes Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een schitterende kasteelkaart heb je gemaakt!Wat een goed idee en zo ontzettend mooi gemaakt!! Ook de slinger ziet er super uit en ik ben heel benieuwd naar de taart. Mijn dochter bakt cupcakes en thema taarten dus altijd leuk om te zien wat voor creaties anderen maken. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat schitterend gemaakt Mirande.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zooo zeg, wat een werk! Maar wat een waanzinnig te gek gaaf kasteelkaartje is dat! o wat zal jouw dochter verrast hebben gekeken zeg! Hopelijk hebben jullie een redelijk droge dag vandaag! Proficiat met jullie kleine meisej! Op naar de basisschool.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo Mirande wat een werk heb je aan je kasteel en slinger gehad zeg. Ik vind het iedere keer weer zo knap hoeveel aandacht je hier aan besteed. Het resultaat mag er zijn.
    Alvast gefeliciteerd met je dochter.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een geweldige creaties heb je weer gemaakt. Merle zal zich vast een echte prinses voelen. Ik wens jullie een fijne verjaardag met mooi weer. Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ten eerste hartelijk gefeliciteerd met Merle.Wat een super creaties heb je gemaakt. Zo leuk. Heer origineel daar zal ze rete blij mee zijn. Nu maar later als ze volwassen is koesteren ze dit soort dingen.
    Ik wens jullie een hele fijne dag heel veel liefs, Lieb

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig dat kasteen en de slinger ook hoor :)
    Daar ga je vast hoge ogen mee gooien.
    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wow....wat een schitterende creatie. ongelooflijk!!
    en wat knap en kunstig gemaakt. die dakpannetjes, die kleine naamslinger, en nog meer van die leuk details erbij. ik vind het prachtig.
    je slinger is ook zo leuk gedaan. alles echt in die prinsessen kleurtjes.
    alvast gefeliciteerd met je verjaardag van je dochter.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig!!!
    Wat een kaart zeg. Daar zal ze zeker erg blij mee zijn geweest. Ook die slinger is weer erg mooi. Ze zal zich wel echt jarig hebben gevoeld.

    Geniet van de vakantie en voor straks, alvast gefeliciteerd!
    Onze oudste is ook in de vakantie jarig (23 juli) en heeft op school al getrakteerd. Zijn feest vieren we de 22e. Daarna gauw inpakken en wegwezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat gaaf allemaal weer Mirande! Geweldig!
    Groetjes Diana.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande