maandag 6 mei 2019

De Z is van zebra




Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie weer een letter uit mijn ABC-boek zien. 
Dit keer heb ik gekozen voor de letter Z van Zebra.
De basiskaart is 15x 15 cm. 
Hierop heb ik designpapier van DenDennis gebruikt uit de 
Litte Woodland Aventures collectie.
Light Pink Design


Hierop heb ik de letter Z gemaakt met deze Dutch Doobadoo 
Dutch Art Alphabet 4 (12 cm)
470.990.112


Ik heb de letter overgetrokken op wit cardstock. 
Hierna heb ik de letter nog een keer wat kleiner op 
wit cardstock overgetrokken en uitgeknipt. 
Hierna heb ik de kleine letter bewerkt met een stempel,  
zodat de Z de strepen van een Zebra krijgt.


De zebra heb ik gemaakt met de stans mallen van Dendennis. 
Hiervoor heb ik de stans van de pakezel en het feestvarken gebruikt. 
Hieronder kun je zien welke stansen je precies nodig hebt. 
Ik heb voor het gemak ook even de werkwijze voor jullie in dit blogbericht 
gekopieerd zodat je deze leuke zebra ook gemakkelijk zelf kunt maken. 

WAT HEB JE NODIG?

HOE MAAK JE DE ZEBRA?

  1. Het hoofd van de zebra maak je exact hetzelfde als het hoofd van pakezel, maar plak de oren nog niet op.
  2. Voeg twee witte neusgaten toe, hiervoor kun je de neusgaten van feestvarken gebruiken.
  3. De twee zwarte plukjes haar heb ik gemaakt met de onderste lichaamsstreep van feestvarken die ik doormidden heb geknipt.
  4. Plak de 2 plukjes haar op en plak de oren hier overheen
  5. Het bovenlichaam is weer hetzelfde als bij feestvarken en ook hier heb ik de benen vervangen door de pootjes en hoefjes van pakezel.
  6. De staart maak je hetzelfde als bij pakezel.


Hierna heb ik nog wat wolkjes gestanst en wat gras.
 En toen was de letter Z klaar. 
Op naar de volgende letter. 
Ik wens jullie nog een hele fijne dag en tot snel.
Groetjes Mirande


2 opmerkingen:

  1. Deze is ook weer heel erg tof Mirande!
    Groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk en vrolijk kaartje!
    Leuk hoe de Zebra in het hoge gras staat.
    Fijne dag, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande