donderdag 6 december 2012

GerJanne 50



Hoi, hoi,
 
 Ik heb een enorm drukke week achter de rug. Ik heb deze week niet een keer op mijn blog of andere blogs kunnen kijken gewoonweg omdat ik er geen tijd voor had. Maar nu heb ik weer een paar dagen vrij en kan ik weer even lekker rondkijken.
Voor mijn oud collegaatje maakte ik dit kaartje ter ere van haar 50ste verjaardag. Ze geeft een leuke candy weg en vroeg of we ook een kaartje wilde sturen met wat stansjes. Ik vond het wel een leuk idee en ben voor haar aan de slag gegaan. Ik wilde dit keer eens een kaartje maken zonder Magnolia afdrukje. Ik weet dat ze uiltjes leuk vind en daarom ben ik dit keer maar aan de slag gegaan met het uiltjesknipvel van Marianne. Op de voorkant heb ik een uitvouwpocket gemaakt waarin ik wat stansjes heb gestopt. Deze vouwtechniek kwam ik tegen op de beurs in Hardenberg. Ik vond het zo leuk en heb het dus op een kaart verwerkt.
 


 
Hier zie je de kaart vanaf de zijkant.  Ik vind het geheel op zich best leuk geworden. Het papier heb ik gekregen van Miranda van Bolletje Lucky. Het is eigenlijk kerstpapier maar paste wel erg goed bij de uiltjes. Ik wilde haar leeftijd niet al te dominant op de kaart naar voren laten komen want ach de 50 bereiken daar mag je best trots op zijn maar aan de andere kant is het toch ook wel een beetje een pijnlijke grens, lijkt mij. In de pocket zit een label met mijn felicitaties en nog wat grotere stansjes. Inmiddels heeft ze de kaart ontvangen en is haar verjaardag geweest dus ik kan deze kaart nu laten zien. Wat vinden jullie ervan. Ik vond het wel erg leuk om eens een kaartje te maken zonder Magnolia. Al blijf ik ze wel erg leuk vinden.

Ik wens jullie een hele fijne avond en tot de volgende keer.
Groetjes Mirande

 

20 opmerkingen:

  1. Hoi Mirande!
    Eindelijk daar issie dan! Ik was laatst al bang dat ik je post gemist had, maar gelukkig niet! Het is zo'n ontzettend leuke kaart! Ik heb echt met verstand zitten kijken naar het uitvouw gedeelte op de voorkant waar de bloemetjesstansen in zaten! En hier thuis schudden ze allemaal het hoofd: Hoe verzint Mirande het!
    Het papier vind ik erg vrolijk en volgens mij weet je dat ik daar wel van houd!
    En nu kan ik zeggen dat het niet pijnlijk is om 50 te worden. Dacht het zelf ook, hoor, maar het valt allemaal reuze mee. Ik vertel het af en toe gewoon maar even spontaan aan mensen, hoe vaker ik het hardop zeg, hoe eerder ik het zelf ook geloof. Vanavond nog tegen iemand van de hartstichting. Ik zei dat ik al 30 jaar donateur was en om te vleien zei hij wat slijmerig: hoe doet u dat, u ziet er uit als 27 en dan 30 jaar donateur? Ik lachte wat en zei: helaas ben ik al 50. Toen viel hij even stil en zei: nee, dát geloof ik niet. Hahhahahaha, mijn avond was weer goed!
    Nogmaals dank voor je kaart! Hij staat hoer nog te pronken op de kast. Dit jaar weinig ruimte voor kerstkaarten !
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mirande,
    Ook ik vind je kaart superleuk..en die pocket WOW...leuk met het uiltje en ...het mooie papier..
    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt de Magnolia's helemaal niet nodig voor een leuke kaart, ik vind deze heel vrolijk! Leuk hoe je de stansjes hebt verborgen en het uitvouwbare gedeelte... Heel slim!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gave kaart heb je gemaakt voor Gerjanne zeg!
    Leuk idee om de stansjes in zo'n vouwstuk te stoppen.
    Wat had ze ook veel gekregen he, leuk idee om het zo te vieren.
    Ik kan je ook zeggen 50 klinkt ouder dan je je voelt hoor, in feite word je op die verjaardag maar 1 dag ouder toch haha.
    Vroeger vond ik mijn moeder ook oud toen ze 50 werd maar volgens mij zien wij 50 -ers er toch wel ietsje anders ( lees jonger ahum...) uit.
    Ik geloof goed dat je blij bent weer van de drukte op school verlost te zijn, sint ook terug naar Spanje, scheelt weer een hoop en geeft heerlijk rust.
    Ik ben vanochtend naar de studiedag geweest, bijscholing woordenschat.
    Interessant en inspirerend maar iets te lang zitten nog voor me.
    Volgende week weer een uur erbij en bij de kleuters aan de slag, ben benieuwd.
    Kijk morgen goed uit, ze voorspellen niet veel goeds, goed scrapweer...en ik op snowboots naar de fysio.
    Veel scrap plezier.
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuk kaartje zeg, mooi!!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Miran,
    Je hebt een leuk kaartje gemaakt voor Gerjanne.
    Wat een leuk idee dat zakje voorop. Ideaal voor
    alle stansjes. Kan me voorstellen dat je druk bent geweest. Waarschijnlijk door Sinterklaas. Gelukkig is hij weer terug naar Spanje. Hopelijk keert de rust hier in huis ook weer terug.
    Ben er wel klaar mee nu.
    Ik spreek je weer.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaart heb je voor Gerjanne gemaakt!! Leuk al die details! En dat uiltje is leuk he. Ik heb ook een uiltjesknipvel gekocht en ben er al mee aan de slag geweest (terwijl ik helemaal niet van die knipvellen hou :))

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super mooie kaart heb je voor GerJanne gemaakt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je deze kaart weer met zorg gemaakt voor GerJanne.
    En.. ...ik zie een uiltje. Ja ze zijn ook zo leuk, ik ben er van de week ook mee bezig geweest.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is knap vouwwerk en zo leuk zijn alle stansjes! Het uiltje, een symbool voor wijsheid. Past goed bij GerJanne! Heel leuk kaartje. Ik denk dat ik mijn adres eens naar je mail (hihi)
    Heel fijn weekend en geniet van je vrije dagen.
    Warme winter-groetjes,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk gedaan en dat zakje voorop is ook leuk bedacht.
    Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk gedaan en dat zakje is erg origineel op de voorkant
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schitterend gemaakt Mirande.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat geweldig die envelop op de voorkant. wat een prachtige creatie heb je voor Gerjanne gemaakt. super!
    mooie kleurtjes gebruikt.
    echt een hele leuke idee/ontwerp.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellig, vrolijk kaartje! Leuk met de slinger op en ja dat zakje is ook erg leuk voor een kleinigheidje!
    Een geslaagd kadootje!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw wat is dit een leuk en vrolijk kaartje. Heel mooi het gevouwen envelopje voorop, leuk om daar iets in te doen. Echt een TOP kaartje. Geniet van je weekend.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Mirande

    Wat een leuk model met het gevouwen envelopje erop en die uiltjes zijn zo leuk.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een superleuk kaartje weer Mirande! Gaaf zeg die pocket op de voorkant, hoe verzin je het toch elke keer weer.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande