donderdag 20 december 2012

Kerst, kerst en nog eens kerst!!!


Hoi, hoi,
 
De laatste schoolweek zit er inmiddels op voor mij. Wat een drukke maar oo zo gezellige week. Gisteravond had ik op mijn eigen school het kerstfeest. Samen lekker eten. Iedereen had een hapje gemaakt, die we daarna samen hebben opgegeten. Het was voor mij de eerste keer dat ik op deze manier het kerstfeest gevierd heb en als het aan mij ligt zal dit ook zeker niet de laatste keer zijn. Wat was het een gezellig en sfeervol kerstfeest!
Natuurlijk heb ik als juf ook  mijn best gedaan om wat lekkers maar ook wat leuks te maken. Voor mijn eigen groep ben ik met negenzoenen aan de slag gegaan. Ik heb geprobeerd om met fondant  rendieren van de negenzoenen te maken. Op zich een leuk resultaat maar voor mijn gevoel zijn het meer uiltjes dan rendieren. Voor de kinderen was dit echter geen probleem, ze vonden het heerlijk en de uiltjes waren zo op.

 
 
Vanavond hadden mijn eigen kinderen kerstfeest op school. Daarvoor heb ik vanmiddag de hele middag in de keuken gestaan. Dit keer heb ik pop up cakes gemaakt, ook hiervan heb ik rendieren gemaakt. Ik heb weer fondant gebruikt, smeltchocolade en zoute stokjes. Super leuk om te doen maar wat een werk! Daarna moesten er nog mini kerstpannenkoeken gebakken worden. Dat alles heb ik samen op een mooie schaal gelegd. En jullie hebben het resultaat vast al bekeken op de bovenste foto in deze post. De reacties waren erg leuk en bij mijn zoon in de klas was zijn hapje verkozen tot de leukste/lekkerste. Nou daar doen we het toch voor.
Kortom deze week wel veel creatief bezig geweest maar dit keer niet met papier.
Ik heb nu lekker twee weken vakantie en heb me voorgenomen om lekker veel te scrappen en te bloggen. Dus ik hoop snel weer bij jullie langs te komen.
Voor nu alvast bedankt weer voor je bezoekje en tot de volgende keer.
Groetjes Mirande
 

14 opmerkingen:

  1. Hoi Mirande,
    heerlijk he, vakantie? Ik nog een dagje en dan heb ik ook vakantie! Ook ik heb me voorgenomen veel te scrappen en te bloggen, vind het zo leuk!
    Je traktaties zijn ontzettend leuk geworden. En of het nu uiltjes of rendieren zijn, ze zien er heel erg leuk uit! Ook de pop-up cakes zien er heel smakelijk en leuk uit! Wist niet dat je zo'n keukenprinses was..... of heb je dat zelf ook nog niet zo lang geleden ontdekt? ;-))
    Geniet van je vrijheid!! En ik ben benieuwd wat je allemaal weer gaat scrappen...
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er leuk uit, heel knap gemaakt hoor.
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat voor een dieren het ook zijn... als het maar smaakt voor de kinderen ja haha. Ik vind het er allemaal heel gezellig en leuk oh.. en LEKKER uitzien! Je hebt er echt heel veel werk van gemaakt. Geniet lekker van je vakantie, die heb je wel verdiend denk ik. Ik ga lekker van je creaties genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Mirande, het ziet er geweldig uit, ik kan me heel goed voorstellen dat ze letterlijk en figuurlijk in de smaak vielen.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mirande,

    Wat ben je creatief bezig geweest zeg..zó leuk en lekker..lief de rendieren/uiltjes, och als ze maar lekker zijn..het model maakt niet zoveel uit..Geniet van je vakantie..mijn man zit ook in het onderwijs...dus ook heerlijk 2 weken vrij..zalig..

    Liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Mirande vind je het gek dat alle kinderen uit je kinderen hun klas dit als hun favoriet hebben gekozen, helemaal super hoe je dat hebt gemaakt, een plaatje voor het oog, maar het ziet er ook zeer smakelijk uit, mjammie. Helemaal super. Heerlijk hé vakantie, ik heb nu ook heerlijk bijna 2 weken vrij en mijn voornemen is ook om heerlijk te frobelen. Fijne vakantie en alvast hele fijne feestdagen.
    Groetjes van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een werk allemaal! Maar het ziet er allemaal even fantastisch, mooi en lekker uit. Je hebt goed je best gedaan. Ik had dinsdag mijn laatste werkdag, maar vanavond hadden we kerstmarkt. Warm en druk dus, haha. Maar nu heb ik dan ook echt vakantie en ook ik heb me voorgenomen om veel te scrappen en te bloggen, hopelijk gaat me dat lukken. Groetjes Marlieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke rendieren, die chocopops. Die laat ik Lieke morgen zien. Ze heeft een apparaat gekregen waar ze die popcakes kan bakken. Dat wilde ze maandag gaan doen.
    Geniet van je vakantie, ik moet eerste kerstdag middags en avonds en dan ben ik vrij tot 2januari.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn dat prachtige traktaties, super leuk om rendieren voor de kerst te maken!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mirande wat ben je 'lekker' creatief bezig geweest. De rendieren/uiltjes zien er heel leuk uit, en ook vrolijk. Geniet van je vakantie en het freubelen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke traktaties, heel mooi.
    Groetjes Babette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha...ziet er wel lekker uit.
    mooie traktaties en zo grappig gemaakt.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dat er leuk uit Miranda!! Je bent dus lekker creatief aan de slag geweest met een mooi resultaat! Maar ik kan me wel voorstellen dat je hier wel een werk aan had.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. GEWELDIG!!! Maar negeNzoenen?? is dat omdat negeRzoenen niet meer mag??

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande