donderdag 6 december 2018

Mag ik jouw kerstengel zijn?







Hallo allemaal,

Ik loop al een tijdje met het idee rond dat ik eens een keer iets wil doen voor andere mensen. 
Ik ben dus al een tijdje op zoek naar vrijwilligers werk wat ik
goed kan combineren met mijn werk als juf en mijn gezin. 
Enkele weken geleden stond er een oproepje in onze plaatselijke krant. 
Ze waren op zoek naar Kerstengelen. 
Ik heb me nog diezelfde avond opgegeven. 
Het is de bedoeling dat ik in de advent tijd vier keer 
als kerstengel iemand 
verrast met iets. 
Dit mag een klein cadeautje, een zelfgemaakte creatie of een bezoekje zijn. 
Het liefst de eerste drie keer anoniem. 
Bij de vierde keer maak je dan pas bekend wie je bent als kerstengel.
Ik ben door de stichting Present, die dit soort activiteiten organiseert, 
gekoppeld aan een oudere dame van 81. 
Ze is alleen, haar man is onlangs overleden en ze heeft geen kinderen. 
Alle familieleden, die ze nog heeft, wonen allemaal ver weg. 
Ze is dus veel alleen en kampt op dit moment met wat gezondheidsproblemen 
waardoor ze veel thuis is. Ik heb er voor gekozen om niet anoniem
 te blijven omdat ik me kan voorstellen dat het best vreemd is 
als er zomaar ineens iets aan je deur hangt.


Afgelopen zondag heb ik 's ochtends een leuke verrassing voor haar gemaakt, 
die ik zondagmiddag heb langs gebracht.

Ik had wat sinterklaaschocolaatjes van de Aldi in een zakje gedaan


en hieraan een hartjeslabel gemaakt met daarop een sint en een pietje.
Deze heb ik gemaakt met de stans van Marianne Design.



Daarna heb ik met de labelpons van Vaessens een labeltje gemaakt waarop
ik een klein gedichtje heb geschreven.
Dit labeltje heb ik om de buik van een engeltje geknoopt.
Het engeltje heb ik bij de Action gekocht,
het paste echt perfect bij mijn rol als Kerstengel.

Ik ben nog nooit zo hartelijk door iemand ontvangen en heb 
met haar een uurtje thee gedronken en gekletst. 
Wat was het gezellig en wat was ze blij verrast met het kleinigheidje
 wat ik voor haar had meegebracht.



Het leuke was dat ze enorm enthousiast
 werd toen ze hoorde dat ik nog drie keer op bezoek zou komen. 
Ik werd er zelf zo ontzettend blij van, mijn zondag was ondanks het slechte weer echt een super zondag!
Ik kan het echt iedereen aanraden om met zoiets mee te doen.

Zeker voor creatieve mensen, zoals wij, is dit toch een kleine moeite in deze
 moeilijke tijd voor sommige mensen.

Ik verheug me nu alweer op het bezoekje van volgende week. Nu ga
ik snel aan de slag met een nieuwe verrassing voor haar.
Wordt vervolgd.

Groetjes Mirande




1 opmerking:

  1. Wat ontzettend lief van je! Dikke pluim. Doen we veel te weinig!
    groetjes, Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande