dinsdag 26 januari 2021

IJskoude Wintergroetjes


Hallo allemaal, 

Vorige week heb ik voor Dutch Doobadoo een live gedaan waarin in aan de slag ging met de Build up Pinguïn van Dutch Doobadoo. In deze uitzending maakte ik de bovenstaande kaart. 

Ik gebruikte 3 Dutch Doobadoo mallen voor deze kaart. Allereerst heb ik een kaart van 11 x 29,5 cm gebruikt en rondom een rand van 2 cm getekend met een potlood. In het middenstuk van deze kaart heb ik de wintermal omgetrokken dat past dan precies. Dit is de Dutch Doobadoo mal die ik hiervoor gebruikte.


Dutch Doobadoo Card Art
470 713 642

 Vervolgens heb ik uit designpapier de letters geknipt en deze op het woord winter geplakt. Met een zwarte fine-liner heb ik nog extra lijnen om de letters gezet zodat deze net iets meer opvallen. Met foambal klei heb ik sneeuwrandjes gemaakt bovenop de letters en onder de letters. 



Hierna ben ik aan de slag gegaan met de Build up mal van de pinguïn.


Dutch Doobadoo Build up Pinguïn
470 713 842


 Ik heb eerst mama pinguïn gemaakt met een strikje in haar haar en roze wangetjes. Daarna heb ik papa pinguïn gemaakt, hij heeft een mutsje op. Dat mutsje heb ik trouwens gemaakt met een wat oudere Dutch Doobadoo mal van een pinguïn. Dat is deze mal


Dutch Doobadoo Card Art
470 713 610


De pinquins heb ik wat achter de letters geplakt hiervoor heb ik de eerste letter en de laatste letter op sommige plaatsen wat meer moeten los knippen zodat de pinguïn er beter achter paste. 

Ik heb daarna alle onderdelen van de grote pinguïn overgetrokken op een wit papiertje en heb ik deze 50 procent verkleind op wat dikker papier onder een kopieerapparaat. Deze onderdelen heb ik uitgeknipt en als mal gebruikt voor de baby pinguïns. Wat zijn ze ontzettend lief😍 Ik ben er helemaal weg van.


Deze baby pinguïn heeft een sneeuwbal in zijn vleugeltjes vast. Hoe schattig is dat?


Met een tekst stempel maakte ik dit tekstjes op de kaart. 


Als laatste heb ik achter dit geheel een dubbele kaart geplakt van 24 x 30.5 cm en deze heb ik gerild op 12 cm. Deze dubbele kaart heb ik gemaakt van designpapier. Het is een grote kaart geworden die je heel leuk als decoratie ergens neer kunt zetten. Ik zelf heb deze in mijn klas opgehangen op de themamuur met winterwoorden.
Ik wens jullie nog een hele fijne dag en tot snel.

Groetjes Mirande







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande