vrijdag 18 december 2020

Een magische kerst



Hoi, Hoi,

In de collectie van de afgelopen maand zat een heel leuk MDF setje waar je een kersttafereeltje mee kunt maken. 

Dutch MDF Art 
460 440 416

We hebben voor jullie weer een hele leuke bloghop georganiseerd met leuke ideetjes hoe je dit leuke setjes kunt oppimpen. Dit is mijn voorbeeld. 


Ik heb alle onderdelen eerst bewerkt met inktsprays van Cadence. Het dak van het huis heb ik wit  gespoten, het huis zelf blauw. Door daarna nog een keer te sprayen met witte inkt over het blauwe gedeelte krijg je een effect waardoor het lijkt alsof het sneeuwt. 
De bomen heb ik groen gemaakt maar ook hierover heen heb ik nog een keer de witte spray gebruikt. Hierdoor krijg je ook een soort van sneeuweffect. De randen heb ik daarna nog bewerkt met witte gesso verf. Vervolgens heb ik een sneeuwrand gestanst met een stans van Craft Emotions. Die heb ik geplakt om de rand tussen het dak en het huis zelf netjes af te werken. Onder het raampje heb wat foambal klei gebruikt. 


De sneeuwman heb ik gemaakt met een stans van Elisabeth Craft. Hij is zo leuk. Met een gelpen heb ik nog wat accentlijntjes gezet. 


De kerstman en de rendieren heb ik gemaakt met stansen van Marianne  Design. Ik heb alle figuren met foamtape op het MDF geplakt. Daarna heb ik nog een laagje foambal klei op de grond verwerkt zodat ze goed in de sneeuw blijven staan. 


Ik had nog wat dennenappeltjes over van mijn kerststuk, die ik van de week gemaakt heb. Deze dennenappels heb ik op de grond erbij geplakt. 
Hierna heb ik 3 waxinelichtjes gepakt en de metalen rand beplakt met groene glitter washitape.  
Als laatste heb ik nog wat kleine witte tempexbolletjes door het midden geknipt en deze als sneeuwvlokjes op het tafereeltje geplakt. Ook op de ondergrond heb ik wat van deze tempexbolletjes geplakt. 
Als laatste heb ik nog wat tekstjes gebruikt uit dit stickervel van Dutch Doobadoo. Deze heb ik eerst gemat op kraft.


Ik hoop dat ik jullie weer op wat ideetjes heb kunnen brengen. Nu mogen jullie weer gezellig verder hoppen naar het blog van


Ik wens jullie nog veel hopplezier.
Tot de volgende keer.
Groetjes Mirande




4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuk tafereeltje heb je gemaakt met de MDF producten! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tafereel heb je gemaakt Miranda
    Grt van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een superleuk tafereeltje heb je gemaakt Mirande met dit MDF pakketje....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onwijs leuke creatie is het geworden.
    Groetjes van Judith
    Fijne Feestdagen...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op mijn blog. Ik vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen en het werkt voor mij enorm motiverend om nog meer creaties te maken. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk tot snel.
Groetjes Mirande